Palles blog

Oplevelser

Min blog indeholder beskrivelser af oplevelser jeg har haft og gerne vil dele. Du er meget velkommen til at komme med kommentarer når du læser om mine oplevelser.

Nakuru, Kenya

OpstarterPosted by Palle Bergholdt Fri, November 09, 2007 09:30:39

Onsdag d. 7/11-2007

Her hvor vi går den kolde tid i møde er det meget rart når endelig man skal ud, at komme til et varmt land og da ækvator går igennem Kenya, må det nok betegnes som et varmt land. Jeg skulle en tur til Nakuru som er omkring 160 km nordvest for Nairobi. En by med omkring 1.5 millioner indbyggere, så det er en by af en pæn størrelse.

Rejsen herned gik rimelig godt. Jeg tog ud fra Kastrup kl. 17:30 og mellem landede i Amsterdam omkring 1½ time senere. Kl 20:45 gik turen så videre mod Nairobi hvor jeg landede kl. 7:00 lokaltid som svarer til kl. 5:00 dansk tid. Herfra stod den på køretur og da jeg kun havde sovet omkring 2 timer i flyet herned var jeg rimelig bombet i forvejen. Inde i Nairobi var der bare totalt stoppet med biler og vi kørte i kø hele tiden. Jeg skulle skifte bil i Nairobi men bare turen fra lufthavnen til hvor jeg skulle skifte bil tog 1 time, og så var jeg stadig i Nairobi. Herefter ventede en køretur på 160 km, efter en kort pause hvor jeg lige fik lidt morgenmad.

Vi begav os afsted og til at starte med gik det ganske fint og raskt afsted. Efter ca. 90 km nåede vi til Naivasha, hvor vi gjorde et mindre stop. Med mig i bilen var en Inder der var ansat som Marketings chef for Menengai, som firmaet jeg skulle ned at besøge hed. Han skulle lige ind og besøge en kunde. Det var en fast kunde de havde og de havde tilfældigvis lige penge klar til at betale en tidligere leverance. Hernede er IT ikke lige så udbredt endnu, så betaling foregår ved at man får en check på beløbet smiley. Klokken var nu ved at være 12:30 da vi begav os videre og jeg glædede mig over at der ikke kunne være mere end omkring 1 time tilbage af køreturen, eftersom vi kun manglede omkring 70 km. Det skulle dog vise sig at være en meget forkert antagelse. På den sidste strækning var omkring 50 km grusvej hvor man ikke kunne køre over 30 km i timen eftersom vejen var så dårlige og hullede. På grund af al den støv der blev hvirvlet op når man kørte var vi nød til at køre med lukkede vinduer og da vejene var så dårlige, ville kunden ikke ødelægge sine fine biler på denne køretur, så vi kørte i en Nissan Sunny af ældre dato uden aircondition. Da vi kørte midt i middagssolen med lukkede vinduer blev det vel omkring 45-50 grader inde i bilen. Alle bumpene og varmen gjorde dog at det var umuligt at sove i bilen, så det kunne da ikke ødelægge min nattesøvn så jeg ville få svært ved at falde i søvn når aftenen kom nærmere. Det sidste stykke køretur tog næsten 2 timer og så følte jeg mig også ganske godt tilfreds med at være kommet frem. Det nåede lige at blive til 2 timers arbejde ude på fabrikken inden vi kørte til hotellet.

Det skal afslutningsvis siges at jeg sov yderst fortræffeligt denne nat smiley.

• Comments(0)

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.