Palles blog

Oplevelser

Min blog indeholder beskrivelser af oplevelser jeg har haft og gerne vil dele. Du er meget velkommen til at komme med kommentarer når du læser om mine oplevelser.

New Zealand

OpstarterPosted by Palle Bergholdt Fri, August 10, 2007 23:29:45

Onsdag d. 8/8-2007

Turen jeg havde glædet mig til, New Zealand, ikke på grund af rejsen derned, men jeg havde glædet mig utrolig meget til at se landet. Rejsen derned var udmargende. Følgende er min rejseplan som jeg havde fået udstukket:

Flyvetur fra København til Bangkok: 10:25.

Ventetid i Bangkok: 13:40

Flyvetur fra Bangkok til Auckland: 11:00

Ventetid i Auckland: 2:40

Flyvetid fra Auckland til Tauranga: 0:35

Samlet rejsetid blev altså : 37:40. Dertil kommer så tiden fra Nyborg i tog til lufthavnen samt de 2 timer jeg skal være der før og så ca. 15 min. Kørsel fra Tauranga til Mount Maunganui, så samlet har jeg været omkring 42 timer undervejs.

Ventetiden i Bangkok var nok noget af det jeg frygtede mest, med så lang tid uden noget at kunne tage sig til. Da min rejse foregik om eftermiddagen (tog afsted fra Kastrup kl. 14:35), var det svært at få sovet i flyet. Så da jeg ankom til Bangkok var jeg rimelig træt selvom jeg havde fået omkring 2-3 timer i flyet vil jeg gætte på. Da jeg kom til Bangkok fandt jeg så et ”hotel” eller det var nu et ”dagsrum” som de kaldte det, men det var nærmeste et hotrl værelse, hvor jeg kunne komme ind og slappe lidt af og ligge i en ordentlig seng. Det blev da også til 4 timers søvn og så følte jeg mig faktisk ovenpå igen og klar til det sidste stræk.

Til denne rejse var jeg blevet beæret med reservedele til anlægget der løb op i 13 kg. Med kuffert og dertil blev det en ekstra regning fra Kastrup til Auckland på 5880 kr. Man kunne så overveje om ikke det havde været billigere at sende det med DHL eller lignende. Dertil kom en ekstra regning på mit indenrigs fly på ca. 555 kr (godt det ikke var mig der skulle betale). Da dette var reservedele til kunden skal der under normale omstændigheder betales told af disse i lufthavnen. Jeg skal ærligt indrømme at jeg nogen gange ser stort på dette og lader være med at oplyse det når jeg ankommer, men jeg tænkte i dette tilfælde, hvor det var så meget, måtte jeg hellere oplyse det. Dette havde jeg så gjort på indrejse formularen og på trods af denne blev gennemset 2 gange af forskellige folk, blev jeg til min store overraskelse ikke bedt om at vise frem hvad jeg havde med og betale skat af dette. Det selvom min kuffert kom igennem x-ray inden jeg kunne tage den med ud af lufthavnen og jeg skulle da mene at de burde kunne se det her. Men det er så en af de pussige ting man kan undres over og så skyldes det nok at dettte nok må betegnes som et lidt mere civilliseret land, hvor de ikke går så højt op i at lænse alle de udlændinge der kommer ind for penge. Så mit første møde med New Zealand må betegnes som meget positivt.